دیدار جهادگران سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با خانواده شهید مدافع حرم  «محمدرضا یعقوبی»

سه شنبه, 31 مرداد,1402

دیدار جهادگران سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با خانواده شهید مدافع حرم  «محمدرضا یعقوبی»

محمد شادپور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با همراهی تعدادی از جهادگران این سازمان در راستای تکریم خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، در روز ۳۰ مرداد ماه با خانواده شهید  حقوقی و دانشگاهی مدافع حرم «محمدرضا یعقوبی » دیدار و گفتگو کردند.

محمد شادپور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در این دیدار اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ما در سازمان طبق فرموده مقام معظم رهبری: «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست » این است که به دیدار خانواده‌های معظم شهدا برویم و یاد این شهدای گرانقدر را ارج بگذاریم. ما امنیتی که امروز در کشور حاکم است را مدیون رشادت‌های شهدای مدافع حرم هستیم و همواره در مقابل حفظ این امنیت و آرامش، خود را مسئول می دانیم. این صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا است که بسیار با ارزش بوده، چون از زمان اعزام شهید با او همراهی کردند و پس از شهادت نیز مصائب مربوط به آن را به جان خریدند و با ایثار، از نظام و جمهوری اسلامی حمایت کردند. امروز هم همه ما با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و قرار گرفتن در مسیر ولایت فقیه مطمئناً سربلندتر از قبل خواهیم بود و هیچگاه از مسیر منحرف نخواهیم شد.

خانم آقاجانی همسر شهید یعقوبی ضمن تقدیر از حضور مسئولین جهاد دانشگاهی بیان کرد: شهید از همان دوران جوانی خود دغدغه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را داشت و همیشه به فکر این بود که جوانان ما به انحراف کشانده نشوند. وجودش مملو ارادت به ائمه اطهار (ع ) بود و همیشه در برنامه‌های مناسبتی و مذهبی پیشگام بود. این خصوصیات در مسیر زندگی دست یافتنی است و این ارادت فقط محدود به واژه ائمه اطهار (ع ) نبود. وقتی که آیات الهی قرآن کریم را قرائت می‌کنیم متوجه می‌شویم که توحید، نبوت، معاد و ولایت الهی است، پس پشت سر ولایت فقیه قرار می‌گیریم از این رو مسیر را به این شکل پیدا کردیم و به تبع آن در هر موقعیت مکانی و زمانی که قرار بگیریم، وظیفه‌مان را به درستی انجام خواهیم داد. روزی که شهید به سوریه اعزام شد برای دفاع از حریم اسلام رفت، چون دامنه حریم اسلامی محدود به یک کشور خاص نیست و جهانی است. همان گونه که جنگ ما هم جهانی شد. این مایه مباهات است که بنده هم از ایشان حمایت کردم و پشت سرشان قرار گرفتم.

قابل ذکر است شهید محمدرضا یعقوبی در تاریخ ۵ تیر ماه ۱۳۹۵ همزمان با ۱۹ رمضان و لیالی قدر به شهادت رسید و هیچ گاه جسمش پیدا نشد و به عنوان سردار جاوید الاثر گیلانی در فهرست شهدای مدافع حرم قرار گرفت.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.17.173.211 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: یکشنبه, 30 اردیبهشت,1403